G-Suite İşletmelerin ihtiyacı olan çok sayıda uygulamayı tek abonelik ile sunan Bulut tabanlı bir paket programdır. Birbirleriyle sorunsuz bir biçimde çalışacak şekilde tasarlanan bu programlar, E-posta, Elektronik tablolar, Dokümanlar, Sunumlar, Depolama ve Takvim gibi uygulamaları hiç bir kurulum yapmadan, (Cep telefonu, Tablet veya Masaüstü gibi) dilediğiniz cihazdan kullanmanıza olanak verir. Son teknoloji ile her yerden çalışma özgürlüğü sunar.
Özellikle personel sayısı fazla olan şirketlerde, aynı doküman üzerinde birlikte çalışmak bazen hayati öneme sahip olabilir. G Suite’e dahil tüm programlar Bulut tabanlı olduğundan, aynı doküman üzerinde (50 kişi) aynı anda çalışabilir ve tüm çalışanlar, diğerlerinin ne yapmakta olduklarını anlık olarak görebilirler.
https://admin.google.com adresinden G-Suite bilgilerimizi yazarak giriş yapıyoruz. Sağ üstte ki butondan Google Application > Manager tıklayıp yönetici sayfasına giriş yapıyoruz.
Google Admin > Applications giriş yapıyoruz.
Uygulama ayarları bölümünde kullanmakta olduğumuz G-Suite seçiyoruz.
Mail Yönlendirmesi Listesini göreceğimiz için Gmail tıklayıp , ayalar bölümüne giriş yapıyoruz.
Gmail Settings > Advanced Settings tıklıyoruz.
Compatibility altında yönlendirilen mail adresi listesini görebilirsiniz. Burada mail yönlendirme ekleyebilir, silebilir , kapalı duruma getirebilirsiniz.
Edit Setting dediğimizde karşımıza içerik uyumu sayfası gelecektir. Burada gelen – giden e-postaları yönlendirebilir , Expressions bölümünde dışarıdan gelen yönlenecek mail adresini ekliyoruz.
Receivers bölümünde ise hangi mail adresine yönleneceği adresi ekliyoruz. Save diyerek işlemi sonlandırıyoruz. Yönlendirme işlemi başarılı bir şekilde yapılmış oldu.